Vores Cneter består i dag af mange ting.

Vores akvarium, er meget besøgt igemmen sæsonen, både af turister og skoler. Her giver vi vores viden omkring fiskene, vores fiskerkultur, regler omkringer fiskeri videre, og ja, der kommer da også gerne en god fiskehistorie med.

Selve akvariet rummer 5500 liter vand og er opbygget ligesom havet omkring os, for at kunne gengive og skabe de leveområder fiskene har. Det er ikke de samme fisk vi har i gemmen sæsonen, da det heller ikke er de samme fisk vi har i det Sydfynske Øhav.  Nogle fisk kommer på gemmenrejse mens nogle trækker ud på dybere vand - så man ved aldrig hvilke spændende fisk man kan se.

Vi har medlemmer, der forsyner os med fisk. En der står for den daglige drift af akvariet.

Vi har valgt, at det er gratis for børn, men voksne skal betale 20 kr., da vi har udgifter til den daglige drift og veligholdelse. Vi har også ønske om at få vinduer i siden af det store akvarium, så man kan se fiskene og deres levesteder i en ny vinkel.

Man har mulighed for at blive støttemedlem, hvilket koster 100 kr. og så kan man også komme ind gratis i hele 2018.

I centrets åbningstid er der medlemmer af Faaborg Amatørfiskerforening til stede. Og der er  samtidig åbent, når der er medlemmer på centeret.

Vi tager gerne imod grupper udenfor åbningstiden efter aftale.

Hendvendelse til Centeret kan ske på mail ohavcenter@gmail.com eller på telefon 40 10 48 59